KÖPVILLKOR

KÖPVILLKOR

Möbelmästarna Härjedalen

1 Priser och betalning

1.1

Priserna på Möbelmästarna Härjedalens hemsida är angivna i svenska kronor. Möbelmästarna Härjedalen reserverar sig för eventuella faktafel när det gäller varans pris. Kampanjpriser kan skilja mellan vår hemsida och fysisk butik. Prissänkta varor gäller, om inget annat anges, så länge lagret räcker.

Vi reserverar oss för leveransförseningar orsakade av distributör/transportör och andra omständigheter utanför Möbelmästarnas kontroll.

1.2 Beställning av ej lagerförda produkter

Vid beställning av ej lagerförda varor tar butiken ut en depositionsavgift på minimum 20 %. Depositionsavgiften dras av vid slutgiltig betalning av den beställda varan.

2 Öppet köp i butik

2.1 Returnera din vara

Om du som konsument ångrat ditt köp visar du upp ditt inköpsbevis och returnerar din oanvända vara i originalförpackning. Öppet köp gäller inte om varan ej lagerhålls hos Möbelmästarna Härjedalen eller om varan är specialtillverkad efter era önskemål.

2.2 Retur vid ånger av köp

Du är som konsument skyldig att frakta tillbaka varan till Möbelmästarna Härjedalen om du ångrat ditt köp under ångerfristen. Vi godkänner enbart produkter i originalskick (oanvända/otvättade/ej uppsydda/i originalförpackning

2.3 Återbetalning vid ångrat köp

Vi betalar tillbaka det belopp Du betalat för Din vara så fort vi konstaterat att Din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit Din retur. Eventuell fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur om varan inte är i väsentligen oförändrat skick.

3 Ångerrätt distansavtal

3.1

Din ångerrätt som konsument (ångerfristen) gäller under 14 dagar från det att du mottagit varan. Vill du återlämna varan måste det i ert meddelande till oss klart framgå att du ångrar dig. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lagt beställning enligt ert godkännande. En vara som fått en tydlig personlig prägel kan t.ex. vara att du valt att byta tyg, färg eller utförande på en möbel som inte är standard hos Möbelmästarna Härjedalen.

3.2 När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i samma skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

3.3 Retur vid ånger av köp

Du är som konsument skyldig att frakta tillbaka varan till Möbelmästarna Härjedalen om du ångrat ditt köp under ångerfristen. Vi godkänner enbart produkter i originalskick (oanvända/otvättade/ej uppsydda/i originalförpackning

3.4 Återbetalning vid ångrat köp

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för Din vara så fort vi konstaterat att Din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit Din retur. Eventuell fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur om varan inte är i väsentligen oförändrat skick.

4 Reklamation

4.1 Reklamationsrätt

Enligt konsumentköplagen täcker reklamationsrätten varor som är felaktiga. Om Du upptäcker ett fel i Din beställning behöver Du kontakta oss så snart som möjligt. Reklamationen behöver göras inom skälig tid efter det att Du märkt av, eller borde ha märkt av, felet.eller borde ha märkt av, felet.

4.2 Reklamationshantering

När din reklamerade vara returnerats och blivit godkänd kommer vi att följa upp reklamationen genom att:

a. i första hand avhjälpa felet, b. i andra hand ersätta Dig med en ersättningsvara, eller b. eller c. i tredje hand utge skälig ersättning till Dig i form av prisavdrag. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (Reklamationsnämnden (www.arn.se). För ytterligare information besök www.konsumentverket.se. Vi strävar efter att följa upp reklamationen inom 30 dagar från det att vi mottagit den, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig (enligt Konsumentköplagen).

5 Leverans

5.1 Ditt ansvar som kund är: Ditt ansvar som kund är:

Väg fram till fastighet skall alltid vara framkomlig för lätt lastbil så som skottat och sandad vintertid.

Bered fri väg till och in i din bostad så att varorna enkelt kan lämnas på en angiven plats. Vi rekommenderar er att mäta dörröppningar och passager innan vi kommer på platsdörröppningar och passager innan vi kommer på plats

Säkerställa att din leverans kan bäras in utan risk för att skada varor, person eller er egendom.

Säkerställa att du kan ta emot leveransen när den anländer.

Säkerställa att dina golv är ordentligt skyddade vid leverans, hela vägen in till anvisad plats. Om dina golv inte är skyddade och skada uppstår hänvisar Möbelmästarna dig till ditt eget försäkringsbolag.
Vid inbärning tar våra skyddade och skada uppstår hänvisar Möbelmästarna dig till ditt eget försäkringsbolag. Vid inbärning tar våra medarbetare inte av sina ytterskor.

5.2 Leverans & montering

Möbelmästarna förbehåller sig rätten att bedöma om leverans kan ske utan risk för skada på person, varor eller egendom.

Om leveransen inte kan genomföras på grund av hinder hos dig tas varorna i retur. För en ny leverans debiteras du fraktkostnaden på nytt.fraktkostnaden på nytt.

Taklampor monteras i befintlig anslutning, vad gäller sänglampor monteras dessa efter vårt omdöme om inte andra önskemål finns. Vi skruvar ej i väggar där vatten och elledningar förekommer om inte ritning på dessa finns tillgänglig. önskemål finns.

6 Privat Policy

“När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/kontaktuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du som kund har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.